Spiludvikling på efterskole – Gamedesign
På spiludvikling arbejder vi både med det nørdede og det kreative.
Begge dele er nødvendige for at skabe fede spil. Vi kommer omkring mange forskellige spiltyper og spilelementer – både når vi laver eget gamedesign, og når vi analyserer eksisterende spil.
Undervisning i spiludvikling på efterskole
På linjen tilbyder vi en bred vifte af spændende emner og opgaver, som eleverne bliver erfarne i, i løbet af skoleåret. Alle elever på linjen vil blive undervist i:
Unity (en avanceret game engine, som også professionelle firmaer bruger)
Level design (opbygning af den konkrete bane i spillet)
Programmering (i programmeringssproget C#)
Grafisk design (2D + 3D – også mulighed for at benytte tegneplader)
2D animationer (lidt 3D er en mulighed, hvis du er virkelig ihærdig)
Idéudvikling (metoder til at hjælpe de fede og overraskende ideer på vej)
Spiludvikling på efterskolen rummer forskellige roller. Undervejs vil der blive mulighed for at fordybe sig i den rolle, som man særligt interesserer sig for, hvad end det er programmering af spil, design eller noget helt tredje.
De mange forskellige elementer, som er en del af spiludviklingen, giver eleverne mulighed for at udfordre sig selv på flere forskellige punkter, så de er klar til enhver udfordring, som skulle komme deres vej inden for IT og spiludvikling.
Professionelle programmer
Som nævnt bruger vi Unity til at skabe vores spil. Unity er en populær game engine, som understøtter både 2D og 3D spil, til de mest populære platforme, som PC eller mobilen. Dog har vi ofte fokus på at lave spil egnet til PC eller Mac, da det også er derpå meget af det produktive arbejde tager sted. Nogle kendte spil som er lavet på Unity, er Subway Surfer og Slender.
Spil udviklet af spiludviklingslinjen
SKAB DINE EGNE SPIL PÅ EFTERSKOLEN.
DU FÅR ALT NØDVENDIGT SOFTWARE PÅ EFTERSKOLEN. TAG DIN EGEN COMPUTER MED. HVORNÅR SES VI?